Verksamhet

Där hästar och människor möts

På vår ridskola erbjuder vi idag klassisk ridutbildning inom våra vanligaste grenar; dressyr, hoppning och markarbete. Du kan välja mellan att rida i grupp eller ta privatlektioner. Vi jobbar ständigt med att utveckla verksamheten för att bli ännu bättre, våra medlemmars intressen är viktiga i arbetet att forma ridskolan till en trygg och attraktiv plats med trevlig lärandemiljö.

Utöver ridskoleverksamheten finns möjligheten att vara skötare på helgerna till en av våra snälla ridskolehästar. När hästarnas arbetsvecka är slut vill de gärna bli ompysslade och komma ut på en mysig tur i skogen. Du kan också hyra häst på helger och även långtidshyra under juli månad när hästarna går på bete.

Loven är ofta fyllda med härliga ridläger, träningsmöjligheter och andra roliga aktiviteter för alla åldrar och nivåer. Vi vill ha en levande och blomstrande ridskola med stort fokus på gemenskap, lärande och Vi-känsla!

Varmt välkomna till Gnarps ridklubb!